-
همه صنایع و سازمان ها می توانند مخاطب باشگاه مشتریان و باشگاه اعضا باشند. هر شرکت و سازمانی که مسئله وفادارسازی و ارتباط مداوم و موثر با مشتریان و اعضا در اولویت بوده و با طیف عظیم و تعداد بالای مشتریان در ارتباط می باشند، می توانند مخاطبان اصلی جهت راه اندازی باشگاه مشتریان و کلوپ اعضا باشند.
برخی از مخاطبان اصلی جهت راه اندازی باشگاه اعضا و مشتریان عبارتند از:
· بانک ها و موسسات مالی اعتباری
· شرکت های بیمه
· شرکت های کارگزاری بورس
· شرکت های لیزینگ
· شرکت های خودروسازی
· شرکت های صنایع غذایی
· شرکت های لوازم خانگی
· شرکت های مواد شوینده و پاک کننده، لوازم آرایشی و بهداشتی
· مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی، پزشکی، دنداپزشکی و...
· شرکت های تولید کننده و واردکننده پوشاک، ساعت، جواهر و زیور آلات
· فروشگاه های زنجیره ای
· رستوران ها، فست فود ها و...
· هتل ها، مراکز خدمات مسافرتی و گردشگری، خطوط هوایی
· مراکز خرید و مجتمع های تجاری
· موسسات و مراکز آموزشی، دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و...
· انجمن های صنفی، اتحادیه ها، گروه های عمومی تخصصی و...
· مراکز فرهنگی و هنری، سینما، مجموعه ها و باشگاه های ورزشی، مراکز تفریحی و...