-
-
نگهداری و توسعه ارتباط با مشتری که منجر به فروش رو به بالا، فروش جنبی و از همه مهمتر اجرای صحیح طرح های وفادارسازی می شود، مهمترین دلیل سازمان های تولید و خدماتی برای راه اندازی باشگاه های مشتریان است.
در واقع باشگاه مشتریان باشگاهي سازمان يافته و شكل داده شده توسط يك شركت براي گروهي مشخص از مشتريانش جهت افزايش وفاداري مشتري و افزايش درآمد شركت از خريدهاي مشتري می باشد.
مرکز تحقیق و توسعه بازار نوژن، در زمینه باشگاه مشتریان خدمات زیر را در 3 فاز ارائه می نماید:
الف- طراحی سناریوی راه اندازی باشگاه
ب- راهبری، هدایت و ممیزی برنامه های باشگاه
ج- توسعه باشگاه
روند شروع همکاری
1- دریافت RFP مکتوب از کارفرما و یا درخواست بازدید از مجموعه
2- ارسال سوالات مرکز تحقیق نوژن جهت ایجاد شناخت اولیه از مجموعه کارفرما
3- بازديد از شركت كارفرما و یا برگزاری جلسه حضوری در محل نوژن
4- ارائه پروپوزال و اعلام زمان و هزینه راه اندازی
5- عقد قرارداد راه اندازی، معرفی تیم پروژه و شروع کار
6- در صورت درخواست کارفرما، عقد قرارداد فازهای 2 و 3
مراحل عمومی اجرای پروژه راه اندازی باشگاه مشتریان:
1- تشکیل تیم پروژه در محل کارفرما
2- عارضه یابی سازمان و تعیین میزان آمادگی پرسنل و فرآیندهای سازمانی جهت اجرای پروژه
3- اجرای برنامه آموزش پرسنل و یا مهندسی مجدد فرآیندهای مرتبط با باشگاه مشتریان
4- تعيين منطق اجراي برنامه از قبیل: افزايش سود، اعتبار برند، مبازره تجاري و...)
5- طرح ریزی نظام جمع آوری اطلاعات و صدای مشتری
6- تحليل رفتار و روند فروش و خرید مشتریان
7- جمع آوری اطلاعات اولیه سودآوری شرکت از businessplan رایج در شرکت
8- تهيه طرح مفهومي شامل تعیین شیوه های جذب، اشتراک دهی، ادبیات و قوانین باشگاه
9- تهيه گردشكارها
10- ايجاد زيرساخت هاي نرم افزاري و سخت افزاري شامل اجرای پورتال مشتریان، سامانه نظرسنجی، سامانه دریافت شکایات، سامانه اندازه گیری سطح رضایت، سیستم نرم افزاری و سخت افزاری جمع آوری و تحلیل امتیازات مشتری، برگزاری برنامه های فیزیکی مانند سمینارها، جشن ها و... ویژه باشگاه مشتریان