-

دلایل شکست یک باشگاه

 

 

عدم هماهنگی برنامه های وفاداری با برنامه های بازایابی: برنامه وفاداري را با برنامه فعلي بازاريابي خود يکپارچه سازيد.

همچنين آن را با فرهنگ سازمان خود هم يکپارچه نماييد. ايجاد روابط نزديک با مشتريان مفهومي زود گذر نيست بلکه مفهومي دائمي است. اين ايده بايد به صورت جزئي از شما، سازمان شما، کالاها و خدمات شما و... و از همه مهمتر، کارکنان شما در آيد.


عدم یادگیری درباره مشتریان: از اطلاعاتي که درباره مشتريان خود جمع آوري کرده‌ايد براي يادگيري از آنها در مورد اينکه آنها واقعاً چه چيزي از شما مي‌خواهند استفاده نماييد. با آنها صحبت کنيد. سپس به آنها گوش فرا دهيد! آنها به شما خواهند گفت که چگونه سهم بيشتري از بازار آنها را به دست آوريد.


داشتن رویکرد یکسان به مشتریان و عدم حفظ ارتباط با مشتریان: پيام هاي ويژه و مناسبي را براي مشتريان خود ارسال نماييد. تمامي مشترياني که براي خود ايجاد کرده‌ايد، يکسان نيستند. بعضي از آنها نسبت به بقيه ارزش بيشتري دارند، بعضي از آنها نسبت بقيه، به توجه بيشتري نياز دارند. اين امر شامل ارائه کالاها، خدمات، پاداش ها، منافع و... به مشتريان در زمان مناسب مي شود.


عدم تعیین اهداف واقع گرایانه: اهدافي واقع گرايانه را جهت دستيابي براي خود تعيين کنيد. اين را بدانيدکه شما ممکن است در کار خود با موانعي مواجه شويد. انتظارات شما بايد تا آنجا که دوست داريد بالا باشند و بايد تا آنجا زياد باشند که بتوانيد منابعي از افراد، پول و زمان را براي برآورده ساختن تمامي آنها فراهم کنيد.


نداشتن برنامه های جامع کوتاه مدت و بلند مدت: از همان ابتدا براي اندازه گيري تمامي نتايج برنامه ريزي کنيد. تمامي نتايج نه بعضي از آنها، همچنين نه فقط هر چند وقت يکبار بلکه غالباً اين کار را انجام دهيد.

 

استفاده از طرح ها و سناریو های پیچیده و غیر قابل فهم برای مشتریان و اعضاء

 

عدم توجه به سیستم مانیتورینگ و نظارت مستمر